"Unelmieni työpaikka" – lue asentajamme Pekan kertomus

10.02.2015

Jaa artikkeli:

On maanantaiaamu klo.4.00. Nousen ylös, hyppään työautoon ja lähden ajelemaan kotoa Tampereelta kohti Helsinkiä ja työmaata. Ajatuksissani hyvästelen perheen. Töitä on pakko tehdä, että perhe saa leipää. Mutta eikö ole mitään muuta? Puhelin soi. Ystävä joka tietää minun jälleen ajelevan kohti Helsinkiä soittaa: " Ois Pekka töitä Tampereella. Kiinnostasko?", jaa, että kiinnostasko?, " Ne soittaa sulle sieltä joku päivä". Hetkessä rähmät katosivat silmistä. Mielen täytti toivo. Olisiko tässä uusi mahdollisuus? Muutaman päivän perästä Juhana LVIturva:lta soittaa. Vaihdamme ajatuksia työstä ja alasta. Sovimme tapaamisen Tampereen toimipisteeseen.

Asiakaspalvelu, kiireettömyys, vastuu, laatu, ammattiylpeys yms. Juhanan "myyntipuhe" pyörii ajatuksissa. Mikä olisi minulle se kovin juttu? Kiireettömyys, laatu ja asiakaspalvelu. Onko näitä oikeasti nykyään? Innolla odotan, että onko tässä taas suurten johtajien suuria puheita. Kun työt alkaa, alkaakohan taas perinteinen kiire ja ruoska viuhumaan? Tavoitteena vain maksimaallinen tulos.

Jo ensimmäisinä työpäivinä sain huomata, että tämähän taitaa sittenkin olla työpaikka missä saan olla oma itseni, saan palvella asiakkaani hyvin ja omalla ammattitaidollani. Ajatuksiani kuunnellaan ja arvostetaan. Ei soi puhelin, että "jokos tuli valmista". Vaikuttaa hyvältä.

On ilo soittaa taas seuraavalle asiakkaalle ja sopia asennusaika. Ei tarvitse soitella "jännäkakka"housuissa, kun tietää jo etukäteen ammattitaitoisen myyjän hoitaneen suunnittelun ja tarjouksen hyvin. Ovella on vastassa iloinen asiakas. "Juu teiltä kävi tällainen nuori herrasmies mittomassa ja kartoittamassa meidän putket. Ei sillä ollu kiire ja kerettiin kattoa koko homma rauhassa läpi. Meinas,jotta 4-5 päivää koko homma".

Osa asiakkaista on kahvipöytä keskustelussa kysellyt näkemystä Pohjolan LVI turvasta. Ylpeänä ja vilpittömin mielin olen voinut kertoa asiakkaillemme, että tämä firmamme panostaa laatuun, tyytyväisiin asiakkaisiin ja tyytyväisiin työmiehiin.

Mistä tämä kaikki oikein tulee? Meillä on yhteinen ammattiylpeys ja halu pitää laatu korkealla. Ymmärrämme sen, jotta asiakas on meidän palkan maksaja. Mitä paremmin asiakkaat palvelemme, sitä parempi tulevaisuus meillä on. Hienointa on ollut huomata, että tässä firmassa on hyvä huumorin taju, ei väheksytä kenenkään suoritusta. Meillä arvostetaan asiakasta ja työntekijöitä rotua, uskontoa ja poliittista kantaa katsomatta.

Luottamusta ei saada. Se pitää ansaita.

Tiedän, että en ajattele enkä ole yksin näin kokenut.

Pidetään näistä kiinni ja tehdään töitä jotta meillä kaikilla on hyvä olla.

Pexi.

Jaa artikkeli:

Aiheet

Mitä omakotiasujan tulisi tietää putkiremontista? Lataa maksuton opas!

Oppaasta selviää, mitä omakotitalon putkiremontti maksaa, miten minimoit talosi vesivahinkoriskin sekä 10 muuta hyödyllistä seikkaa.

Jätä sähköpostisi alle

Lähetämme samalla sinulle kiinnostavan jutun kerran kuussa. 
Voit perua tilauksen helposti koska tahansa.